Skip to main content

Мост Хонконг – Джухай – Макао Съдържание Хронология | Ефекти | Източници | Външни препратки | НавигацияMain structure of Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge is completedChina’s Xi launches Hong Kong-mainland mega bridgeКарта на мостаСайт на правителството на Хонконг за моста (en)www.pearlriverdelta.org (en)www.tdctrade.com (中國商情快訊)Статия за моста над Перлената река (en)Транспортен комитет за моста (en)Икономическа информация (en)Околната среда и транспорта в Хонконг (en)Спасете бреговата линия! (en)Проектирането на моста (en)„Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge“историята на редакциитепреводната страница

МегаструктуриМостове в КитайСгради и съоръжения в ХонконгИкономика на ХонконгМостове в МакаоГуандун2018 година


традиционен китайскиопростен китайскипининмостоветунелиХонконгМакаоДжухайГуандунКитайПерлената рекаКнигата с Рекордите на ГинесЛейк Пончартрейн КозуейWWF










Мост Хонконг – Джухай – Макао


от Уикипедия, свободната енциклопедия

Направо към навигацията
Направо към търсенето


Мостът Хонконг – Джухай – Макао (традиционен китайски:港珠澳大桥, опростен китайски:港珠澳大橋, пинин:Gǎngzhū'ào Dàqiáo) е редица от мостове и тунели, които свързват западната страна на Хонконг с Макао и град Джухай, провинция Гуандун, континентален Китай, намиращ се на делтата на Перлената река.


С дължина от 55 km мостът струва $5,5 млрд. щатски долара.[1] Мостът влиза в Книгата с Рекордите на Гинес, като най-дългия мост, Лейк Пончартрейн Козуей, е с дължина 38 km. Подводните тунели са с обща дължина 6,7 km между изкуствени острови.


Официално строежът започва на 15 декември 2009 г.[2], като се очаква да бъде завършен през 2015 – 2016 г. Все пак, официално строежът на основната част е завършен на 7 юли 2017 г.[3] Мостът е открит официално на 24 октомври 2018 г.[4]По време на строежа на моста загиват 80 човека.[източник? (Поискан преди 54 дни)].




Карта на моста и тунела




Съдържание





  • 1 Хронология


  • 2 Ефекти

    • 2.1 Социално-икономически ефекти


    • 2.2 Екологични последици



  • 3 Източници


  • 4 Външни препратки




Хронология |


























Хронология на проекта Мост Хонконг-Джухай-Макао
Година
Събитие
1983
Гордън У предлага идеята за моста.
1989
Джухай публикува програмата за моста Линдинян.
1997
Централното правителство на Китай изразява подкрепа към програмата за моста Линдинян.
2002 (ноември)
Джу Жундзи, премиер на Китай, изразява подкрепата си към идеята на Гордън У.
2003
Китайското правителство отново подкрепя идеята.
2003 (юли)
Доналд Цан, Главен секретар по въпросите на Хонконг, отива в Пекин за да се срещне с правителството за моста.
2003 (август)
Основана е Група за координация на работата по мост Хонконг-Джухай-Макао.
2007 (май)
Започва проучване на морското дъно.
2008 (август)
Китайското централно правителство, правителството на Гуандун, Хонконг и Макао се съгласяват да финансират 42% от крайната цена. Останалите 58% ще са от заеми (около 22 млрд. китайски юана) или 3.23 млрд долара от Китайската банка.[5]
2009 (март)
Централното правителство на Китай, Хонконг и Макао се съгласяват да финансират 22% от цената. Оставащите 78% – от заеми (57.3 млрд. китайски юана или 8.4 млрд. щатски долара), идващи от консорциум от банки начело с Китайската банка.[6]
2009 (декември)
Започва работата по моста. Вицепремиера на китайското правителство Ли Къцян присъства на официалната церемония.


Ефекти |




Хонконгският съединяващ участък, 2015 г.



Социално-икономически ефекти |


  • Намаляване на задръстванията по съществуващите пропускателни пунктове;

  • Засилване на икономическите връзки между Хонконг и Региона на Делтата на Перлената река;

  • Развиване на социално-икономическото развитие на региона Западна Перлена река;

  • Засилване на позицията на Хонконг като център на областта;

  • Развитие на туризма в района на Делтата на Перлената река;

  • Създаване на повече работни места;

  • Привличане на частни инвеститори в района;

  • Развитие на местния транспортен сектор.


Екологични последици |


Според WWF, строителството на подобен мост би причинило много щети на района, като увеличаване на шума и вредните газове, забавяне на оттока на Перлената река, унищожаване на местните гори и др.[7]



Източници |



  1. http://news.expert.bg/n213720/


  2. http://www.arup.com/News/2010-02_February/09_Feb_2010_Ground-breaking_HK-Zhuhai-Macau_Bridge.aspx


  3. Main structure of Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge is completed


  4. China’s Xi launches Hong Kong-mainland mega bridge


  5. http://news.xinhuanet.com/english/2009-04/14/content_11186292.htm


  6. http://online.wsj.com/article/SB126088119555891949.html?mod=googlenews_wsj


  7. https://www.wwf.org.hk/en/news/press_release/?1220/WWF-The-Hong-Kong-Zhuhai-Macao-Bridge-is-a-dangerous-experiment-on-Chinese-white-dolphins---precautionary-measures-are-urgently-needed



Външни препратки |


  • Карта на моста

  • Сайт на правителството на Хонконг за моста (en)

  • www.pearlriverdelta.org (en)

  • www.tdctrade.com (中國商情快訊)

  • Статия за моста над Перлената река (en)

  • Транспортен комитет за моста (en)

  • Икономическа информация (en)

  • Околната среда и транспорта в Хонконг (en)

  • Спасете бреговата линия! (en)

  • Проектирането на моста (en)




Криейтив Комънс - Признание - Споделяне на споделеното Лиценз за свободна документация на ГНУ
Тази страница частично или изцяло представлява превод на страницата „Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge“ в Уикипедия на английски. Оригиналният текст, както и този превод, са защитени от Лиценза „Криейтив Комънс - Признание - Споделяне на споделеното“, а за съдържание, създадено преди юни 2009 година — от Лиценза за свободна документация на ГНУ. Прегледайте историята на редакциите на оригиналната страница, както и на преводната страница. Вижте източниците на оригиналната статия, състоянието ѝ при превода, и списъка на съавторите.  


Взето от „https://bg.wikipedia.org/w/index.php?title=Мост_Хонконг_–_Джухай_–_Макао&oldid=9185515“.





Навигация


























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.084","walltime":"0.107","ppvisitednodes":"value":476,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":5741,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":1007,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":11,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":3102,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 46.463 1 -total"," 71.63% 33.283 1 Шаблон:Източник"," 42.78% 19.877 1 Шаблон:Trim"," 15.67% 7.281 10 Шаблон:Юлиански_ден"," 15.27% 7.094 1 Шаблон:Превод_от"," 6.31% 2.930 1 Шаблон:Превод_от/Език"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.003","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":556507,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1262","timestamp":"20190317203412","ttl":3600,"transientcontent":true);mw.config.set("wgBackendResponseTime":239,"wgHostname":"mw1262"););

Popular posts from this blog

How does Billy Russo acquire his 'Jigsaw' mask? Unicorn Meta Zoo #1: Why another podcast? Announcing the arrival of Valued Associate #679: Cesar Manara Favourite questions and answers from the 1st quarter of 2019Why does Bane wear the mask?Why does Kylo Ren wear a mask?Why did Captain America remove his mask while fighting Batroc the Leaper?How did the OA acquire her wisdom?Is Billy Breckenridge gay?How does Adrian Toomes hide his earnings from the IRS?What is the state of affairs on Nootka Sound by the end of season 1?How did Tia Dalma acquire Captain Barbossa's body?How is one “Deemed Worthy”, to acquire the Greatsword “Dawn”?How did Karen acquire the handgun?

Личност Атрибути на личността | Литература и източници | НавигацияРаждането на личносттаредактиратередактирате

A sequel to Domino's tragic life Why Christmas is for Friends Cold comfort at Charles' padSad farewell for Lady JanePS Most watched News videos