Мост Хонконг – Джухай – Макао Съдържание Хронология | Ефекти | Източници | Външни препратки | НавигацияMain structure of Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge is completedChina’s Xi launches Hong Kong-mainland mega bridgeКарта на мостаСайт на правителството на Хонконг за моста (en)www.pearlriverdelta.org (en)www.tdctrade.com (中國商情快訊)Статия за моста над Перлената река (en)Транспортен комитет за моста (en)Икономическа информация (en)Околната среда и транспорта в Хонконг (en)Спасете бреговата линия! (en)Проектирането на моста (en)„Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge“историята на редакциитепреводната страница
МегаструктуриМостове в КитайСгради и съоръжения в ХонконгИкономика на ХонконгМостове в МакаоГуандун2018 година
традиционен китайскиопростен китайскипининмостоветунелиХонконгМакаоДжухайГуандунКитайПерлената рекаКнигата с Рекордите на ГинесЛейк Пончартрейн КозуейWWF
Мост Хонконг – Джухай – Макао
Направо към навигацията
Направо към търсенето
Мостът Хонконг – Джухай – Макао (традиционен китайски:港珠澳大桥, опростен китайски:港珠澳大橋, пинин:Gǎngzhū'ào Dàqiáo) е редица от мостове и тунели, които свързват западната страна на Хонконг с Макао и град Джухай, провинция Гуандун, континентален Китай, намиращ се на делтата на Перлената река.
С дължина от 55 km мостът струва $5,5 млрд. щатски долара.[1] Мостът влиза в Книгата с Рекордите на Гинес, като най-дългия мост, Лейк Пончартрейн Козуей, е с дължина 38 km. Подводните тунели са с обща дължина 6,7 km между изкуствени острови.
Официално строежът започва на 15 декември 2009 г.[2], като се очаква да бъде завършен през 2015 – 2016 г. Все пак, официално строежът на основната част е завършен на 7 юли 2017 г.[3] Мостът е открит официално на 24 октомври 2018 г.[4]По време на строежа на моста загиват 80 човека.[източник? (Поискан преди 54 дни)].
Съдържание
1 Хронология
2 Ефекти
2.1 Социално-икономически ефекти
2.2 Екологични последици
3 Източници
4 Външни препратки
Хронология |
Хронология на проекта Мост Хонконг-Джухай-Макао | ||
---|---|---|
Година | Събитие | |
1983 | Гордън У предлага идеята за моста. | |
1989 | Джухай публикува програмата за моста Линдинян. | |
1997 | Централното правителство на Китай изразява подкрепа към програмата за моста Линдинян. | |
2002 (ноември) | Джу Жундзи, премиер на Китай, изразява подкрепата си към идеята на Гордън У. | |
2003 | Китайското правителство отново подкрепя идеята. | |
2003 (юли) | Доналд Цан, Главен секретар по въпросите на Хонконг, отива в Пекин за да се срещне с правителството за моста. | |
2003 (август) | Основана е Група за координация на работата по мост Хонконг-Джухай-Макао. | |
2007 (май) | Започва проучване на морското дъно. | |
2008 (август) | Китайското централно правителство, правителството на Гуандун, Хонконг и Макао се съгласяват да финансират 42% от крайната цена. Останалите 58% ще са от заеми (около 22 млрд. китайски юана) или 3.23 млрд долара от Китайската банка.[5] | |
2009 (март) | Централното правителство на Китай, Хонконг и Макао се съгласяват да финансират 22% от цената. Оставащите 78% – от заеми (57.3 млрд. китайски юана или 8.4 млрд. щатски долара), идващи от консорциум от банки начело с Китайската банка.[6] | |
2009 (декември) | Започва работата по моста. Вицепремиера на китайското правителство Ли Къцян присъства на официалната церемония. |
Ефекти |
Социално-икономически ефекти |
- Намаляване на задръстванията по съществуващите пропускателни пунктове;
- Засилване на икономическите връзки между Хонконг и Региона на Делтата на Перлената река;
- Развиване на социално-икономическото развитие на региона Западна Перлена река;
- Засилване на позицията на Хонконг като център на областта;
- Развитие на туризма в района на Делтата на Перлената река;
- Създаване на повече работни места;
- Привличане на частни инвеститори в района;
- Развитие на местния транспортен сектор.
Екологични последици |
Според WWF, строителството на подобен мост би причинило много щети на района, като увеличаване на шума и вредните газове, забавяне на оттока на Перлената река, унищожаване на местните гори и др.[7]
Източници |
↑ http://news.expert.bg/n213720/
↑ http://www.arup.com/News/2010-02_February/09_Feb_2010_Ground-breaking_HK-Zhuhai-Macau_Bridge.aspx
↑ Main structure of Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge is completed
↑ China’s Xi launches Hong Kong-mainland mega bridge
↑ http://news.xinhuanet.com/english/2009-04/14/content_11186292.htm
↑ http://online.wsj.com/article/SB126088119555891949.html?mod=googlenews_wsj
↑ https://www.wwf.org.hk/en/news/press_release/?1220/WWF-The-Hong-Kong-Zhuhai-Macao-Bridge-is-a-dangerous-experiment-on-Chinese-white-dolphins---precautionary-measures-are-urgently-needed
Външни препратки |
- Карта на моста
- Сайт на правителството на Хонконг за моста (en)
- www.pearlriverdelta.org (en)
- www.tdctrade.com (中國商情快訊)
- Статия за моста над Перлената река (en)
- Транспортен комитет за моста (en)
- Икономическа информация (en)
- Околната среда и транспорта в Хонконг (en)
- Спасете бреговата линия! (en)
- Проектирането на моста (en)
Тази страница частично или изцяло представлява превод на страницата „Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge“ в Уикипедия на английски. Оригиналният текст, както и този превод, са защитени от Лиценза „Криейтив Комънс - Признание - Споделяне на споделеното“, а за съдържание, създадено преди юни 2009 година — от Лиценза за свободна документация на ГНУ. Прегледайте историята на редакциите на оригиналната страница, както и на преводната страница. Вижте източниците на оригиналната статия, състоянието ѝ при превода, и списъка на съавторите. |
Категории:
- Мегаструктури
- Мостове в Китай
- Сгради и съоръжения в Хонконг
- Икономика на Хонконг
- Мостове в Макао
- Гуандун
- 2018 година
(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.084","walltime":"0.107","ppvisitednodes":"value":476,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":5741,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":1007,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":11,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":3102,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 46.463 1 -total"," 71.63% 33.283 1 Шаблон:Източник"," 42.78% 19.877 1 Шаблон:Trim"," 15.67% 7.281 10 Шаблон:Юлиански_ден"," 15.27% 7.094 1 Шаблон:Превод_от"," 6.31% 2.930 1 Шаблон:Превод_от/Език"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.003","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":556507,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1262","timestamp":"20190317203412","ttl":3600,"transientcontent":true);mw.config.set("wgBackendResponseTime":239,"wgHostname":"mw1262"););